1. Intake
Retail Consult werkt op maat van uw bedrijf en voorziet een zorgvuldige « intake » gebaseerd op interviews met uw medewerkers, de analyse van uw financiële & operationele cijfers, de analyse van uw bedrijfsprocessen, de analyse van het management en 360° interviews.
2. Interne voorbereiding
In overleg met een aantal consultants wordt een actieplan op maat van uw bedrijf uitgewerkt.
3. Voorstelling aan het management
Retail Consult presenteert het actieplan en beschrijft duidelijk wat uw strategie kan zijn voor de volgende jaren, m.b.t. financiële groei, groeipotentieel, interne processen, klantgerichtheid, klantenbinding, enz.
4. Voorleggen implementatieplan
Na goedkeuring van de strategische visie door de directie, presenteren wij het implementatieplan, met duidelijke actiepunten, deadlines en KPI’s.
5. Kickoff
Retail Consult staat erop om het personeel, samen met de directie, in te lichten over de actieplannen, KPI’s en strategische doelstellingen. Tevens wordt het implementatieplan met deadlines voorgesteld.
6. Voorstel Implementatie
Retail Consult presenteert de actiepunten aan de verantwoordelijken van elk departement om een “buy in” mogelijk te maken.
7. Implementatie
Ervaren Retail Consult trainers & coaches begeleiden het bedrijf bij de implementatie van de strategische actieplannen.
8. Opleiding & coaching in the field
Retail Consult trainers & coaches trainen en/of coachen de individuele medewerkers met het oog op de verwerving/vervolmaking van de nodige competenties.
9. Tussentijdse evaluatie
Retail Consult organiseert tussentijdse evaluaties om de evolutie en de KPI’s te beoordelen maar ook om de tevredenheid van de deelnemers te meten.
10. Eindevaluatie
Op het einde van het project worden de KPI’s gemeten en samen met de opdrachtgever geëvalueerd.
11. Duurzaamheid
Retail Consult formuleert suggesties met het oog op duurzame resultaten.
12. Postevaluatie
Na 3 maanden wordt een evaluatiemeeting georganiseerd om samen met de opdrachtgever de vorderingen te evalueren.